Jaký je Facebook podle Zdeňka Lince?

25. 01. 2018 Vše 8 měsíců nazpět

Od Marketing Managera až po Growth Hacking Team Leadera v největším českém slevovém portálu. Jaký má Zdeněk Linc názor na současnou podobu Facebooku a proč si myslí, že modrá síť už není inovativním leaderem na poli sociálních sítí?

Pamatujete si svou první kampaň/firemní post na Facebooku?

Ano, za post bych se dneska hodně styděl, ale zase to beru tak, že to byl způsob, jak najít cestu k tomu, co na FB skutečně dělat. První kampaně si vybavím, ale nejvíce si pamatuji, jak mě tehdy frustrovalo, že ten pravý sloupec je fakt strašně prťavý a nic se do něj nevejde (tehdy nebylo jiné umístění a i obrázky v něm byly o dost menší).

Jakou roli pro Vás hraje Facebook dnes?

Obecně jde podle mě říct, že Facebook je fajn marketingový nástroj, který umí zásadně pomoc skoro každému druhu byznysu, i když někteří to mají o dost těžší než jiní.

Která funkce nebo vlastnost FB Vám imponuje nejvíc?

Už z podstaty mi imponuje nejvíce to, že Facebook jsou lidé a ne cookies, a na to navázaná možnost Custom Audiences a jejich Lookalikes. To je podle mě naprosto nepřekonatelné. Do budoucna se pak těším na zpřesněnou analytiku ohledně atribucí jednotlivých kanálů na celkové prodeje, což opět vychází z toho předpokladu - lidé, ne cookies.

Je naopak něco, co Vám na FB vadí? Co se Vám nelíbí nebo co je na jiné sociální síti lepší?

Určitě mi vadí, že FB dostatečně nebojuje s falešnými profily, trolly a fake news. Prostě to ignorují, přestože prostředky a technologie na to určitě mají. To mi přijde jako nehorázné. Pokud se tak větší část lidí zaměří na nějaký podnik, dokáží jej negativními a falešnými recenzemi a komentáři pod příspěvky extrémně poškodit. Obrana je pak velmi těžká.

Jak si myslíte, že bude FB vypadat za 5 let?

Určitě se bude vyvíjet směrem k tomu, že chce nahradit internet, respektive všechny věci, které se dnes dělají na internetu, půjdou v nějaké míře udělat na FB. Objednat si jídlo, koupit lístky, objednat pobyt, koupit letenky... Toho chce FB dosáhnout dlouhodobě a za těch 5 let určitě pokročí. Ono je vlastně vtipné, že v tomto ohledu se stačí mrknou na čínský Wechat, aby člověk věděl, kam se bude FB posouvat. FB už není inovační leader v segmentu sociálních sítí. Primárně kopíruje ostatní, a myslím, že okopírování funkcí Snapchatu je největší důkaz. Takže když se chce člověk kouknout, co bude dělat FB, stačí koukat na úspěšné projekty jeho konkurence, které se na něm dříve nebo později objeví.

Je ještě něco, co byste nám chtěl k FB říct? Třeba něco o Vaší přednášce?

Nechte se překvapit. :)


Další zajímavé články