Žraločí síla českého marketingu

14. 03. 2018 Newsfeed 5 měsíců nazpět

Daniel se na marketingovém bojišti nepohybuje dlouho, za necelé dva roky působení v Socialsharks se však díky nadšení do práce a vytrvalosti vypracoval na jednu z výrazných osobností českého online prostředí. Jak zapadá Facebook zrovna do Danielova marketingového mixu?

Jakou roli pro vás hraje Facebook osobně a jakou z hlediska vašich marketingových aktivit? 

Osobně Facebook využívám až příliš. Je otázkou, zda je to nemoc z povolání, nebo bych na tom byl i jinak stejně. Pokud si člověk dobře "vytrénuje" svůj feed, stává se Facebook skvělým zdrojem novinek, cestovatelských tipů, zpráv, osobním kalendářem i rádcem, kam vyrazit. Z hlediska marketingových aktivit je pro nás v Socialsharks Facebook numero uno a bereme ho jako hlavní pilíř našich kampaní. 

Kdybyste měl vybrat jednu vlastnost, jednu funkci, která vám ze současných možností Facebooku nejvíc imponuje, co to bude?

Rozhodně to budou Instagram stories. Jejich potenciál, prostor pro zaujetí i nynější ceny reklam jsou skvělé a velice mne baví vymýšlet nové možnosti, jak IG stories využívat. Kombinace IG stories + Canvas/Kolekce mi přijde jako skvělá interaktivní věc, která zaujme a má dobré výsledky.

Naopak něco, co vám vadí, co se vám nelíbí anebo co jinde mají lepší?

Velice mi vadí postupné rolloutování funkcí pro jednotlivé účty pro reklamy. Stává se tak velmi často, že u nějakého klienta mám přístupnou funkci, kterou tam nevyužiji a jinde dlouho čekám na white list.

Facebook a sociální sítě obecně – mají hladce zapadnout do mixu, přizpůsobit se, nebo je pro ně potřeba speciální, výlučný přístup?

Rozhodně si myslím, že je třeba nad sociálními sítěmi přemýšlet individuálně. Mají jeden velký rozdíl od ostatních marketingových kanálů - jednoduchou rychlou zpětnou vazbu. Lidé zde mnohem jednodušeji interagují se značkou a sdělují své názory. Jedná se o dvousečný meč, kdy můžete velice rychle získat pozitivní sentiment a recenze, ale stejně tak rychle (spíše rychleji) může přijít vlna hejtu. Na billboard lidé moc často nenávistné komentáře nenačmárají.

Kde podle vás leží do budoucna největší potenciál Facebooku a jeho reklamní platformy?

Jako jednu z největších předností Facebooku vnímám instantnost. Zaujala vás reklama, klik, a víte / nakupujete. Naštvala vás značka? Klik, a hejtíte. Máte dotaz či problém? Klik, a ptáte se.

Myslím si, že v budoucnosti si lidé více navyknou otáčet se na firmy na sociálních sítích. Je to rychlé, jednoduché, více osobní než emaily. Zároveň vidím velký potenciál pro výkonnostní kampaně, protože každý klik navíc je ztracený zákazník a taktika dostat vše do appky Facebooku vypadá velice slibně.


Další zajímavé články