Kudy fouká čerstvý marketingový vítr?

26. 02. 2018 Newsfeed 9 měsíců nazpět

Olga Szélesová se v oboru pohybuje už několik let. Tato markeťačka od rány nejdříve pracovala jako Social Media Manager a Digital Strategist, až zakotvila v 2FRESH na pozici Business Development Director, kde má na starost tým reklamních specialistů.

Pamatujete si svou první kampaň/firemní post na Facebooku?

Pamatuju, byl to redakční plán pro nově založenou FB stránku OBI. Sotva přibiju hřebík bez úrazu, takže byla velká zábava dělat obsah pro něco, čemu nerozumíš, a ještě na Facebooku, o kterým sis hodně přečetl a naposlouchal, ale prakticky věděl nic. Ale naštěstí mě podržel tehdejší account Honza Kasper a dali jsme to. Dost jsme se nasmáli.

Jakou roli pro Vás hraje Facebook dnes? 

Nestihla jsem se vzpamatovat z toho, že ještě před pár lety jsme museli spoustu lidí přesvědčovat, že FB bude makat a že by do něj opravdu měli investovat víc, než pár desítek tisíc. Ten posun za pár let je neuvěřitelnej, teď tvoří Facebook jádro toho, co s klienty v reklamě řešíme. Pateticky řečeno alfa omega online komunikace. Facebook je pro mě osobně brutální horská dráha plná euforie a občas zvednutýho žaludku z toho, co přijde za další zatáčkou.

Která funkce nebo vlastnost FB Vám imponuje nejvíc?

Jsem nadšená z toho, jak FB šlápl do analytiky, zpřehlednil a zjednodušil reporty, přidal spoustu důležitých metrik.Odpadla díky tomu zbytečná práce zabírající spoustu hodin a otevřel se prostor pro nové způsoby hledání důležitých vhledů k ponaučení. Příští rok se těším na nové funkcionality Lead Ads a Local Awareness Ads. https://marketingland.com/facebook-will-target-ads-people-based-store-visits-offline-purchases-calls-businesses-224668

Je naopak něco, co Vám na FB vadí? Co se Vám nelíbí nebo co je na jiné sociální síti lepší?

Nelíbí se mi cenová politika Reach & Frequency nákupu, ale chápu, že z byznysového hlediska to pro FB dává smysl. Taky je úsměvný, jak jsou nový formáty na začátku za minimální ceny a po pár měsících najednou propad, ale na druhou stranu je to fajn. Člověka to udržuje ve střehu. Z osobního hlediska je pro mě smutný a trochu děsivý, že nejsou regulované komunikace dezinformačních a manipulačních webů.

Jak si myslíte, že bude FB vypadat za 5 let?

Spíš jak bude vypadat svět, až sundáš brýle a na FB nebudeš?

Je ještě něco, co byste nám chtěla k FB říct?

Ani ne, snad jen, že se na tu jízdu opravdu těším (poznámka pro budoucí správce celosvětového modrého pořádku a.k.a. Skynet).

Tímto se s Olgou loučíme. Pokud vás její povídání zaujalo, nenechte si ji ujít 17. dubna ve Francouzském institutu v Praze.

 


Další zajímavé články