Jak vnímá Facebook Daniel, pastýř úspěšných kampaní?

15. 02. 2018 Newsfeed 6 měsíců nazpět

V marketingu se sice Daniel Shepherd pohybuje pouze čtyři roky, zkušeností má ale na rozdávání. Daniel se přes působení v MEC a spolupráci se značkami jako NIVEA a Colgate dostal k oceňované agentuře Goodstuff. Jak se těší na návštěvu Prahy a jaké přednáškové trumfy má schované v rukávu?

Jakou roli hraje Facebook ve Vašem osobním životě? Liší se tato role od té marketingové?

Facebook používám denně, hlavně kvůli zprávám a článkům, které mne zajímají. Takový obsah se víceméně sestává z videí nebo odkazů na externí stránky - velmi malá část mých interakcí pochází z kontaktu s mými přáteli. Ale Instagram, to je jiná. Tam držím krok s životy svých kamarádů, s jejich každodenními příběhy a vyšperkovanými IG feedy. Když pak pracuji, snažím se mít na paměti, jak používám tyto sítě já, nicméně připouštím, že velkou roli v poměru používání Facebook vs. Instagram hraje věk uživatele. Když to vezmu zjednodušeně, u mladších lidí se soustředím na Instagram, ale zároveň nemůžu vyloučit FB Newsfeed pro jeho výhodu širokého zásahu.

Jaká je Vaše zkušenost s Facebookem jako placeným mediem?

Moje zkušenosti z Facebookem jsou v drtivé většině velmi pozitivní. Jedná se o hlavní kanál komunikace mých klientů, kteří si uvědomují, jak mocný nástroj k dosažení zákazníků to je.

Mohl byste jmenovat jednu funkci, kterou na Facebooku máte nejraději?

Rozhodně nástroj Reach & Frequency. Být schopen říct mému klientovi, jakého dosáhne CPM, jakou bude mít frekvenci a pokrytí napříč spektrem jejich specifického publika, je k nezaplacení.

Vezměme to z druhé strany. Co Vás na Facebooku nejvíce trápí? Co považujete za slabinu oproti konkurenčním řešením?

Ads Manager i Power Editor občas selžou, stejně tak je někdy velmi těžké se spojit s facebookovou podporou. Jedna z předností, díky kterým chtějí klienti Facebook používat, je rychlost nastavení (v porovnání s jinými kanály), takže takové zdržení může být často velmi frustrující.

Facebook a sociální sítě obecně - myslíte si, že by měly hladce zapadnout do marketingového mixu, nebo je nutné si vytvořit speciální přístup?

Stoprocentně potřebují jiný přístup. V porovnání s jinými digitálními kanály je potřeba vyšší frekvence, abychom byli schopni protlačit se skrz shluk informací. Také musíte být více vynalézaví se strategií a cílením, protože reklamní formáty jsou si velmi podobné, ať už komunikujete brandovou, nebo výkonnostní kampaň. 

V čem si myslíte, že vězí největší potenciál pro budoucnost Facebooku jako reklamní platformy?

Facebook už teď velmi dobře využívá data a nové technologie. To pomohlo udržet dynamické reklamy jednoduché a rentabilní i přesto, že všude jinde jsou stále relativně drahé. Myslím si, že Instagram skýtá velký potenciál, a také, že tu probíhá válka mezi Snapchatem a IG Stories. Marketéři v současné době používají obě platformy, ale pokud se bude Instagram nadále vyvíjet, má šanci Snapchat překonat.

Můžete nám lehce odtajnit, o čem bude Vaše prezentace pro Newsfeed DAY?

Stále ještě musím zjistit, jestli budu moci zmínit konkrétní jména klientů, ale už teď vím, že se v přednášce soustředím na způsob, kterým Facebook zapadá mezi ostatní placené kanály. Budu mluvit o bannerových reklamách, videích, Snapchatu, Twitteru a Facebooku. Mí klienti využívají Awareness, Consideration a Purchase kampaně a každý kanál má pro tyto tři způsoby komunikace jiné využití.

Těšíte se do Prahy? 

Návštěvy Prahy se skoro nemůžu dočkat! Bude to potřetí, co uvidím vaše hlavní město, a také se těším na Adama Rippla, který mi Českou republiku představil a ukázal. Pokaždé, když přijedu do Prahy, se dozvím něco nového, a tak jsem nadšený jak z konference, tak z příležitosti toho poznat ještě víc!


Další zajímavé články