Jak vnímá Facebook Daniel, pastýř úspěšných kampaní?

15. 02. 2018 Newsfeed 10 měsíců nazpět

V marketingu se sice Daniel Shepherd pohybuje pouze čtyři roky, zkušeností má ale na rozdávání. Daniel se přes působení v MEC a spolupráci se značkami jako NIVEA a Colgate dostal k oceňované agentuře Goodstuff. Jak se těší na návštěvu Prahy a jaké přednáškové trumfy má schované v rukávu?

Jakou roli hraje Facebook veVašem osobním životě? Liší se tato role odté marketingové?

Facebook používám denně, hlavně kvůli zprávám a článkům, které mne zajímají. Takový obsah se víceméně sestává z videí nebo odkazů na externí stránky - velmi malá část mých interakcí pochází z kontaktu s mými přáteli. Ale Instagram, to je jiná. Tam držím krok s životy svých kamarádů, s jejich každodenními příběhy a vyšperkovanými IG feedy. Když pak pracuji, snažím se mít na paměti, jak používám tyto sítě já, nicméně připouštím, že velkou roli v poměru používání Facebook vs. Instagram hraje věk uživatele. Když to vezmu zjednodušeně, u mladších lidí se soustředím na Instagram, ale zároveň nemůžu vyloučit FB Newsfeed pro jeho výhodu širokého zásahu.

Jaká je Vaše zkušenost sFacebookem jako placeným mediem?

Moje zkušenosti z Facebookem jsou v drtivé většině velmi pozitivní. Jedná se o hlavní kanál komunikace mých klientů, kteří si uvědomují, jak mocný nástroj k dosažení zákazníků to je.

Mohl byste jmenovat jednu funkci, kterou naFacebooku máte nejraději?

Rozhodně nástroj Reach & Frequency. Být schopen říct mému klientovi, jakého dosáhne CPM, jakou bude mít frekvenci a pokrytí napříč spektrem jejich specifického publika, je k nezaplacení.

Vezměme to zdruhé strany. Co Vás naFacebooku nejvíce trápí? Co považujete zaslabinu oproti konkurenčním řešením?

Ads Manager i Power Editor občas selžou, stejně tak je někdy velmi těžké se spojit s facebookovou podporou. Jedna z předností, díky kterým chtějí klienti Facebook používat, je rychlost nastavení (v porovnání s jinými kanály), takže takové zdržení může být často velmi frustrující.

Facebook asociální sítě obecně - myslíte si, že by měly hladce zapadnout domarketingového mixu, nebo je nutné si vytvořit speciální přístup?

Stoprocentně potřebují jiný přístup. V porovnání s jinými digitálními kanály je potřeba vyšší frekvence, abychom byli schopni protlačit se skrz shluk informací. Také musíte být více vynalézaví se strategií a cílením, protože reklamní formáty jsou si velmi podobné, ať už komunikujete brandovou, nebo výkonnostní kampaň. 

Včem si myslíte, že vězí největší potenciál pro budoucnost Facebooku jako reklamní platformy?

Facebook už teď velmi dobře využívá data a nové technologie. To pomohlo udržet dynamické reklamy jednoduché a rentabilní i přesto, že všude jinde jsou stále relativně drahé. Myslím si, že Instagram skýtá velký potenciál, a také, že tu probíhá válka mezi Snapchatem a IG Stories. Marketéři v současné době používají obě platformy, ale pokud se bude Instagram nadále vyvíjet, má šanci Snapchat překonat.

Můžete nám lehce odtajnit, očem bude Vaše prezentace pro Newsfeed DAY?

Stále ještě musím zjistit, jestli budu moci zmínit konkrétní jména klientů, ale už teď vím, že se v přednášce soustředím na způsob, kterým Facebook zapadá mezi ostatní placené kanály. Budu mluvit o bannerových reklamách, videích, Snapchatu, Twitteru a Facebooku. Mí klienti využívají Awareness, Consideration a Purchase kampaně a každý kanál má pro tyto tři způsoby komunikace jiné využití.

Těšíte se doPrahy? 

Návštěvy Prahy se skoro nemůžu dočkat! Bude to potřetí, co uvidím vaše hlavní město, a také se těším na Adama Rippla, který mi Českou republiku představil a ukázal. Pokaždé, když přijedu do Prahy, se dozvím něco nového, a tak jsem nadšený jak z konference, tak z příležitosti toho poznat ještě víc!


Další zajímavé články