Karel je businessman, který stojí za platformou ROI Hunter a agenturou Business Factory. Jak vzpomíná na dobu, kdy byl Facebook ještě sociálním kuřetem, a jakou budoucnost modrému gigantovi předpovídá?
Ze začátku bylo obtížné vyznat se v jejich strukturách, ale jakmile si člověk vytvoří vztahy ve všech důležitých týmech, tak se FB stane velmi dobrým partnerem. V praxi to znamená, že různé problémy řešíme s různými týmy, ať už lokálními (Dublin, Varšava, Dubaj, Berlín, São Paulo, Singapur) v případě konkrétních problémů u našich klientů, nebo globálními v případě produktových změn a plánů (San Francisco, Londýn). Facebook nás jako partnery poměřuje především kvalitou našich kampaní. Mají desítky metrik, které pomohou zjistit, jestli díky našim nástrojům a know how mají naši klienti lepší výsledky než s obyčejnými FB nástroji. Dalším měřítkem kvality partnera je pro ně množství investic a jejich vývoj - tedy jestli s námi klienti investují do Facebooku více a kolik je to v součtu.
Jsem rád, že jsme se pomocí těchto měření vypracovali do první dvacítky partnerů. Díky tomu máme od FB dedikovaného člověka a spoustu dalších výhod. Náš cíl je dostat se do konce roku 2018 do první desítky. ;)
Bylo to právě v roce 2014 s příchodem technologie Website Custom Audience. Ta umožnila retargeting a lepší cílení. Předtím byl Facebook také zajímavým výkonnostním kanálem, ale spoustu lidí své výsledky měřilo počtem fanoušků stránky. To jsme se snažili již od roku 2012 změnit.
Facebook je největší CRM na světě. Ví o každém uživateli obrovskou spoustu informací. To je výhoda, kterou tradiční RTB platformy jen tak nedoženou.
Facebook se dlouho choval dle hesla "Move fast and break things". Nyní je to lepší, ale stále se vyskytují případy, kdy FB něco rychle vyvine, nasadí, a pak teprve zjistí, že je to špatně a raději celou věc tiše stáhne. V tomto je Google konzervativnější, na druhou stranu mu ale v některých ohledech Facebook rychle utíká.
V nákupu personalizované televizní reklamy přes FB (tedy s využitím cílení, které Facebook nabízí).
Tímto se s Karlem prozatím loučíme. Pokud vás zajímají další novinky ze světa Facebooku a kam se tato sociální síť ubírá, připojte se k nám 17. dubna ve Francouzském institutu v Praze.